۱۳۹۰ خرداد ۲۱, شنبه

گردوخاك دايي در نشست خبري: آقايان با چه رويي به اين‌جا آمده‌اند؟/ من بلد نيستم دوپهلو و سياسي حرف بزنم


گردوخاك دايي در نشست خبري: آقايان با چه رويي به اين‌جا آمده‌اند؟/ من بلد نيستم دوپهلو و سياسي حرف بزنم/ كاش يك رقيب بزرگ‌تر برايم مي‌تراشيدند/ اين‌ها با كارشكني مانع آمدن عمادرضا شدند

چرا تا امروز هيچ‌كس به رختكن ما نمي‌آمد؟ چرا هيچ‌يك از مديران باشگاه پا به باشگاه نمي‌گذاشتند و به من و خوردبين تبريك نمي‌گفتند اما امروز كه قهرمان شديم با فك و فاميل‌شان آمده‌اند؟

Ali Daei1 علی دایی
 همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد كنفرانس مطبوعاتي علي دايي در پايان بازي امروز بسيار پرحاشيه و جنجالي از آب درآمد. سرمربي پرسپوليس بعد از كسب جام قهرماني سكوت موقت خود را شكست و دوباره انتقادات تند خود را عليه سرپرست باشگاه آغاز كرد.
به گزارش گل به نقل از فارس، دايي در ابتداي سخنانش گفت: بازي سختي براي هر دو تيم بود. در نيمه اول ملوان بهتر بود اما در نيمه دوم بازي به تعادل كشيده شد و در نهايت اين ما بوديم كه قهرمان شديم و حق به حق‌دار رسيد. البته داوري باز هم به ما ضربه زد.

اولادي بايد اخراج مي‌شد

دايي ادامه داد: تكل دقيقه 5 مهرداد اولادي يك خطاي مسلم بود و بايد اين بازيكن اخراج مي‌شد اما داور حتي به او كارت زرد هم ندارد. بازيكن ما را قيچي كردند اما ظاهراً به خاطر شيرين‌كاري‌هاي بازي رفت در 5 دقيقه ابتدايي، بازي جزو مسابقه حساب نشد. اولادي بايد اخراج مي‌شد. اگر اين اتفاق مي‌افتاد نتيجه ديگري رقم مي‌خورد. خوشحالم كه به خواسته خود رسيديم و در آخر فصل قهرمان شديم. از هواداران واقعي پرسپوليس تشكر مي‌كنم، آنهايي كه در همه جاي ايران از ما حمايت كردند. بايد براي اين قهرماني از تك‌تك بازيكنان تشكر كنم.
آقايان دروغ مي‌گويند؛ قول قهرماني نداده بودم
دايي در مورد اينكه برخي از هواداران خواسته‌اند در پرسپوليس بمانيد گفت: من دست تك‌تك هواداران پرسپوليس را مي‌بوسم. امروز قراردادم با پرسپوليس تمام شد و حداقل وجدانم راحت است كه تمام وجودم را براي پرسپوليس گذاشتم. اين تيم به موفقيت رسيد و خيالم راحت است.
وي يادآور شد: برخلاف آنچه آقايان مي‌گفتند كه من قول قهرماني داده‌ام بايد بگويم هرگز چنين قولي نداده‌ام. گفته بودم من سعي مي‌كنم با پرسپوليس قهرمان شوم و خدا كمك كرد و قهرمان شديم اما حالا مي‌خواهم بدانم آقايان چه جور حرف‌هاي ديگري مي‌خواهند بگويند.
با اين عوامل كار نمي‌كنم
دايي در ادامه خاطرنشان كرد: بعد از آنكه راه نفوذ را براي برخي از آقايان بستيم و در زمين سپاهان با اين تيم مساوي كرديم يكسري از آقايان را از اطراف تيم كنار زدم و تيم به آرامش رسيد. راه نفوذ عوامل آنها بسته شد. خدا را شكر مي‌كنم كه بعد از آن اتفاق تيم بهتر شد و همه بازيكنان با هم يكدل و يكرنگ شديم و نتيجه اين همدلي را امروز ديديم.
دايي تأكيد كرد: شما نگاه كنيد چرا تا به امروز هيچ‌كس به رختكن ما نمي‌آمد؟ چرا هيچ يك از مديران باشگاه پا به باشگاه نمي‌گذاشتند و به من و خوردبين تبريك نمي‌گفتند اما امروز كه قهرمان شديم با فك و فاميل‌شان آمده‌اند و در جشن ما شركت مي‌كنند. امروز كساني را ديدم كه در اين چند هفته اخير اصلاً نديده بودم. مطمئن باشيد من با اين عوامل اصلاً كار نمي‌كنم.
فك‌وفاميل آقايان با چه رويي اين‌جا آمده‌اند؟
وي افزود:‌ همه عالم و آدم از ما حمايت كردند اما آن‌ها از ما حمايتي نكردند. در روزنامه‌شان هرچه دوست‌ داشتند نوشتند و با كنايه با من سخن گفتند. يكي به نعل زدند و يكي به ميخ. امروز چطور به اينجا آمده‌اند؟ اين افراد در اصفهان و خوزستان و يا حتي در تهران در بازي با سپاهان كجا بودند؟
دايي گفت: براي چنين فوتبالي متأسفم. امروز آنها آمده‌اند كاپ را دست‌شان بگيرند؟ من بلد نيستم سياسي حرف بزنم و بايد كلاس بروم تا بتوانم از اين گونه حرف‌زدن استفاده كنم و دو پهلو حرف بزنم. خيلي چيزها را نمي‌توانم بگويم.
من ماندم تا به حق‌مان برسيم
سرمربي پرسپوليس اظهار داشت:‌ مردم بايد بدانند چرا من در پرسپوليس تنها شدم و چرا نمي‌گذاشتم كسي سر تمرين بيايد و خبرنگاران را سر تمرين راه نمي‌دادم به خاطر اين‌كه عوامل آنها مي‌آمدند و جو را به هم مي‌زدند. ماه هيچ وقت پشت ابر نمي‌ماند. اگر من پرسپوليس را تنها مي‌گذاشتم آنها به خواسته‌‌هايشان مي‌رسيدند و چه بلايي سر پرسپوليس مي‌آوردند اما آدم بزرگ براي اين مواقع است. من ماندم تا به حق‌مان برسيم و خوشحالم كه امروز جام را گرفتيم و قهرمان شديم. من كف دستم را بو نكرده بودم كه چنين مسائلي قرار است اتفاق بيفتد.
كاش يك رقيب بزرگ برايم مي‌تراشيدند
دايي خاطرنشان كرد: آنها مي‌گويند مأموريت‌مان تمام شده است، پس چه كسي را براي ديدن كمپ به اسپانيا فرستادند. براي پرسپوليس مربي انتخاب كردند. من صحبت‌هايم را مي‌كنم تا همه بدانند ماجرا چيست. اگر فردي را به جاي من مي‌آوردند كه افتخارات مربيگري‌اش از من بيشتر بود ناراحت نمي‌شدم. كاش يك رقيب بزرگ براي من مي‌تراشيدند. پرسپوليس بزرگ است و به آدم‌هاي بزرگ نياز دارد كساني كه بتوانند به اين تيم كمك كنند.
از قهرماني ما ناراحت شدند
علي دايي در ادامه اين نشست خبري عنوان كرد: اكنون كه ما قهرمان شديم، حساب و كتاب آنها به هم خورد. خدا كند احساس من اشتباه باشد كه آنها مي‌خواستند به من ضربه بزنند اما دوستان من روي سكو بودند و همه چيز را مي‌ديدند. آنها ديدند كه چطور اين افراد ناراحت مي‌شدند و وقتي تيم ما 5 گل مي‌زد هيچ‌كدام آنها در ورزشگاه نمي‌ماندند و مي‌رفتند و خوشحالم كه ما قهرمان شديم.
اين مراسم خنده‌دار بود
وي در مورد برگزاري مراسم جشن قهرماني پرسپوليس اظهار داشت:‌ اين مراسم سمبل‌بازي است. فقط مي‌خواستند مراسم تمام شود و بروند. خجالت دارد كه چنين مراسمي را براي پرسپوليس برگزار مي‌كنند. ليگ ما با اين همه هزينه انجام مي‌شود و هر كدام از تيم‌ها بيش از 5ميليارد تومان هزينه مي‌كنند اما مراسم در حد صفر و زير صفر هم نبود. اين جشن قهرماني را بايد چه كسي برگزار كند؟
اين مراسم خنده‌دار بود بايد مي‌پريديم و جام را مي‌گرفتيم و خدا را شكر كه بدن ما آماده بود و توانستيم اين كار را كنيم. پرسپوليس پرتماشاگرترين تيم ايران است، آيا بايد چنين مراسمي برايش برگزار كنند و چنين جايگاهي براي ما در نظر بگيرند؟
فينال رفت‌وبرگشت منطقي نيست
دايي با انتقاد از برنامه بازي‌ها گفت: در كجاي دنيا فينال به صورت رفت و برگشت برگزار مي‌شود؟ در آلمان شالكه و دويسبورگ در برلين بازي كردند. رئال مادريد و بارسلونا يك بازي انجام دادند. در ايتاليا نيز فينال يك مسابقه است اما ظاهراً اينجا با همه جاي دنيا فرق دارد. مگر مي‌شود ما روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادي بازي كنيم و روز جمعه در انزلي.
وي ادامه داد: من چه كاري مي‌توانستم انجام دهم؟ فقط بايد ريكاوري مي‌كرديم و تمرينات سبك انجام دهيم تا بازيكنان بتوانند خوب بدوند. در چند هفته اخير فشار زيادي روي تيم بود و بازي‌ها را پشت سر برگزار كرديم.
كاشاني فقط اسمش دنبال ما بود
دايي در مورد اينكه كاشاني گفته مأموريت تمام شد، خاطرنشان كرد: به من ارتباطي ندارد كه مأموريت ايشان تمام شده است. مأموريت وي كمك به ما بود اما فقط ايشان اسمش دنبال ما بود. قرارداد من امروز با باشگاه پرسپوليس تمام شد و بايد بگويم مأموريت ايشان نيز يك جوري تمام شد اينكه تيم با من قهرمان شد. اصلاً من در قهرماني نقشي نداشتم و فقط مديريت نقش داشته است.
وي تصريح كرد: من خيلي‌ وقت‌ها در پرسپوليس تنها كار كرده‌ام و بدبختي‌ها و سختي‌هاي زيادي كشيديم. سر تمرين من و بازيكنان فحش شنيديم. عوامل‌شان سر تمرين مي‌آمدند و دردسرساز مي‌شدند. بعد از ديدار با ذوب‌آهن ما تنها شديم. تهيه امكانات وظيفه مديريت است و بايد اين كار را انجام دهد اما براي ما چه امكاناتي فراهم كردند.
كاشاني چه كاري براي پرسپوليس كرده است؟
دايي يادآور شد: قرار بود ورزشگاه درفشي‌فر يك‌ماهه تكميل شود اما اين اتفاق نيفتاد. قرار بود ما از سونا و استخر و امكانات ورزشي آنجا استفاده كنيم. كاشاني چه كاري براي پرسپوليس كرده است؟‌ امشب ما بايد با اتوبوس به تهران برگرديم. خب امروز كه بليت نيست مديريت بايد هواپيماي چارتر بگيرد وگرنه روزي كه بليت باشد كاري ندارد. ما هم مي‌توانيم بليت بگيريم. حتماً مديريت باشگاه تلاش كرده و نتوانسته بليت تهيه كند اما ما امروز قهرمان شديم و بايد با اتوبوس به تهران برگرديم آن هم در حالي كه بازيكنان 90 دقيقه دويدند و خسته هستند.
دايي در مورد جذب بازيكنان تيم هم گفت: آقايان در يارگيري من دخيل بودند. خيلي مسائل عوض شد مردم خيلي‌ چيزها را نمي‌دانند. قرار بود به من كمك كنند اما خيلي چيزها را عوض كردند.
اردوي آنتاليا هم كار دوستان من بود
دايي در پاسخ به خبرنگاري كه گفت بازيكنان پرسپوليس در اين فصل پاداش‌ها و حقوق‌هايشان را به موقع دريافت كرده‌اند و اردوهاي خارجي اين تيم برگزار كرده، گفت: ببخشيد؛ اگر ما در آنتاليا اردو زديم استقلال هم در آنجا اردو زده است. اردوي آنتاليا هم كار دوستان من بود و تيم پرسپوليس را دعوت كردند و من آن را پيگيري كردم. من كه همراه استقلال نيستم كه بخواهم مديريت باشگاه استقلال و پرسپوليس را با هم مقايسه كنم و بگويم مديريت ما بهتر بوده يا بدتر. مديريت بايد كار خودش را انجام دهد.
مديريت چگونه كار كرده است كه ليدر در باشگاه مي‌آيد و عربده مي‌كشد يا من را كتك مي‌زند و با من درگير مي‌شود. مگر اين ليدرها 10 نفر بيشتر هستند. مديريت فقط پول دادن نيست، اين است كه به مربي كمك كند ضمن اينكه برويد اسناد مالي پرسپوليس را پيدا كنيد ببنيد به دايي چنددرصد از قراردادش را دادند و به بازيكني كه من اخراجش كردم چنددرصد مبلغ قراردادش را پرداختند. به چه چيزي مديريت مي‌گويند؟
در روزنامه خودشان هرچه مي‌خواهند مي‌نويسند
وي اضافه كرد: چرا در ليگ قهرمانان آسيا چنين پاداش‌هايي براي بازيكنان تعيين نشد؟ در روزنامه‌‌شان من مصاحبه مي‌كنم و آن را تحريف مي‌كنند و مي‌گويند دايي گفته چون به ما پول ندادند اوت شديم. من كي چنين حرفي زدم؟ در روزنامه خودشان هرچه مي‌خواهند مي‌نويسند.
دايي گفت: مديريت يعني چه؟ بعد از بازي پرسپوليس و استيل‌آذين هيچ‌كدامشان در تلويزيون نيامدند و حرف نزدند. آيا مديريت آن است كه بيايند در برنامه ورزش و مردم بنشينند بگويند دايي با پرسپوليس 12باخت آورده يا 16باخت.
چرا عمادرضا به شاهين رفت؟
من نمي‌دانستم اول فصل چه اتفاقاتي قرار است بيفتد. آنها مي‌گويند 80درصد بازيكناني كه من مي‌خواستم را گرفته‌اند. بايد بگويم من به دنبال هادي عقيلي يا سيدجلال حسيني بودم. من با محمدرضا خلعتبري تمام كرده بودم. كريم انصاري‌فرد و ميلاد زنيد‌پور را مي‌خواستم. من عماد رضا مي‌خواستم، چرا نتوانستند او را بياورند و اين بازيكن سر از شاهين بوشهر درآورد؟ عماد رضا پيش من آمد و گفت با من كاري كردند كه فرار كنم و به بوشهر بروم. چرا آنها كاري كردند كه عمادرضا به تيم رفيق‌شان برود؟ من دوست داشتم مسائلي كه پيش مي‌آيد از داخل خانواده بيرون نرود اما آنها اين مسائل را به بيرون از خانواده درز دادند.
در بازي با سپاهان بغضم تركيد
وي افزود: من ديگر نمي‌توانستم سكوت كنم و در بازي با سپاهان بغضم تركيد و همه مسائل را گفتم. حق گرفتني است نه دادني و دايي هميشه به دنبال حق بوده و براي گرفتن آن دعوا كرده است. در جلسه فني بايد دو كارشناس مي‌آمدند و با من حرف فني مي‌زدند تا من را قانع كنند اما در اين جلسات چه حرف‌هايي مي‌زديم. آقايان اگر جلسه فني مي‌گذاريد بايد 4 آدم فني داخل آن جلسه باشند. نمي‌دانم آنها دنبال چه بودند. همه عالم و آدم مي‌دانند با بازيكن ما تماس گرفتند.
وي افزود: آقايان ادعا مي‌كنند كارشان با پرسپوليس تمام شده اما رفتند با دوست‌شان صحبت كردند. مگر اين آقا نمي‌گويد مأموريتم تمام شده پس چطور با بازيكنان براي فصل آينده صحبت مي‌كند. آيا چون من مي‌خواهم اين حرف‌ها را بزنم كناره‌گيري كرده است؟
دايي در پايان گفت: در پايان به همه آنهايي كه زحمت كشيدند خسته‌نباشيد مي‌گويم و از همه تشكر مي‌كنم و هر خوبي و بدي از من ديده‌اند حلال كنند ولي بايد ببنيم در آينده چه اتفاقي رخ خواهد داد. فقط اين را بدانيد كه بدبختي و سختي زيادي كشيدم تا پرسپوليس قهرمان شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.