مصاحبه با گرث بیل: به معجزه اعتقاد دارم/رئالی ها بازی را شل نمی گیرند

رئال هم 0 -4 به لیورپول باخته بود






گرث بیل (متولد 1989، کاردیف)، یکی از ستاره های اروپاست و در دیدار امشب تیمش ،بزرگترین تهدید تاتنهام برای کاسیاس خواهد بود. تاتنهام برای صعود به دور بعد به یک معجزه نیاز دارد و دراین راه مسئولیت بزرگی بر دوش بیل قرار دارد. این جوان ولزی ناامید نیست و به این نکته اشاره کرد که مادریدی ها هم یک بار 0-4 مغلوب لیورپول شده بودند .بیل در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه مارکا، درمورد تیم مورینیو صحبت کرد و هشدار داد که در بازی «وایت هارت لین» کهکشانی ها با موجی از فشار روبرو می شوند.متن این گفت و گو را با هم می خوانیم:


به معجزه اعتقاد داری؟ فکر می کنی که تاتنهام می تواند به جریان رقابتها برگردد؟
درفوتبال هر اتفاقی ممکن است. تاریخ فوتبال مملو از بازیهای جنون آمیز و غیرقابل باور است.چند سال پیش رئال در آنفیلد با نتیجه 0-4 مغلوب شد.چرا ما نتوانیم چنین کاری بکنیم؟ ماتلاشمان را می کنیم و تسلیم نمی شویم. این چالشی غیرممکن است ولی باید بازی کنیم و ببینیم که چه خواهد شد. امیدواریم که این معجزه رخ بدهد. باید خوش بین باشیم. برای پیروزی به میدان می رویم و برای رسیدن به این هدف از اولین دقیقه مبارزه می کنیم.
فکر می کنی رئال بعد از نتیجه بازی رفت، با خیال راحت تری به میدان می آید؟
امیدواریم که این طور باشد. ما به این نیاز داریم که همه چیز به نفع ما پیش برود و بازی ساده ای پیش رو داشته باشیم.باید از همان ابتدا حریف را تحت فشار قرار دهیم ولی بعید می دانم که رئالی ها بازی را«شل» بگیرند.چون آنها در رقابتهای اروپایی تجربه فراوانی دارند.
تاتنهام چطور بازی خواهد کرد؟ سرتا پا حمله خواهید بود؟
ما به این نیاز داریم که بازی را خوب شروع کنیم و ما تیمی هستیم که به خوبی مسیر حمله کردن را می دانیم. باید ببینیم که می توانیم رئال را تحت فشار بگذاریم و توپ را از پشت سر گرفته و سریع به گل برسیم یا نه
درانتظار چه جوی در ورزشگاه هستید؟
ما به حمایت هوادارانمان نیاز داریم. آماده ایم تا تمام توانمان را به کار بگیریم و به اعتماد هوادارانمان پاسخ دهیم. می دانیم که آنها می توانند بازیکن دوازدهم تیم ما باشند.باید از ابتدا به خودمان باور داشته باشید
نقطه ضعف رئال مادرید درچیست؟
فکرمی کنم آنها نقاط ضعف زیادی ندارند ولی به نظرم ما هم زیاد نقطه ضعف نداریم. ما مهاجمان خیلی باکیفیتی داریم و می توانیم به گلهای زیادی برسیم.
فکر می کنی که مورینیو بادرنظر داشتن بازی ال کلاسیکو، تغییر زیادی در تیمش بدهد و مثلا اوزیل یا کریس را روی نیمکت بگذارد؟
مطمئن نیستم ولی اگر این بازیکنان بازی نکنند، برای ما بهتر خواهد شد. در هر صورت تمام بازیکنان رئال با کیفیت هستند. البته ما هم سلاح های خودمان را داریم
مورینیو بعد از دوران حضورش در لیگ برتر بعنوان مربی چلسی، دوباره به انگلیس بازمی گردد. فکر می کنی که استقبال از او چطور خواهد بود؟
مطمئن نیستم. او در انگلیس کارنامه خیلی خوبی داشت وفکر می کنم استقبال خوبی از او بشود.مورینیویکی از بهترین مربیان دنیاست.در چلسی موفق بود وفکر می کنم که الان بارئال هم به موفقیت برسد
به نظرتو، نتیجه بازی «برنابئو»، بیانگر سطح تفاوت واقعی دو تیم تاتنهام ورئال است؟
زمانی که بایک بازیکن کمتر بازی می کنی،کار کردن برایت غیرممکن می شود.آن هم درلیگ قهرمانان اروپا ومقابل تیمی مثل رئال! فکر می کنم این اصلی ترین دلیل تفاوت دوتیم دربازی رفت بود. امیدواریم که دردیدار امشب، برعکس بازی رفت اتفاق بیفتد و آنها یک بازیکنشان رااز دست بدهند و مابتوانیم از این فرصت بهره ببریم.
چه خاطره ای ازورزشگاه«برنابئو»در ذهن تو ماند؟
برنابئو یکی از ورزشگاه هایی است که از دوران بچگی رویای بازی درآن را داشتم.به نظرمی رسد که سکوهای ورزشگاه به آسمان می رسند.فوق العاده است. چمن این ورزشگاه،زیباترین چمنی است که درآن بازی کرده ام
خودت را باپیراهن سفید رئال در«برنابئو» تصور می کنی؟
نمی دانم که آیا به رئال می روم یانه.الان در تاتنهام خوشحالم. ما تیم جوانی داریم و من هم جوانم
کریس چه تاثیری دررئال دارد؟
رونالدو گل می زندو هم تیمی هایش رابه گلزنی وا می دارد.او مهمترین بازیکن رئال و تعیین کننده ترین بازیکن این تیم است.رونالدو یکی ازبهترین بازیکنان دنیاست.
همه ازنیمه نهایی میان رئال وبارسا حرف می زنند.ترجیح می دهی کدام یک از این دوتیم به «ومبلی»برسد؟
نمی دانم.بارسااین روزها تیم برتر به نظر می رسدولی جرات ندارم تیمی را مدعی اصلی پیروزی دراین بازی بدانم.بارسا تیم پخته ای است ولی به بازیکنان رئال نگاه کنید.همه آنها بازیکنان تراز اولی هستند.بازی فوق العاده ای خواهد بود ولی پیش بینی آن کار سختی است.
خیلی ها در ولز تورا جانشین گیگز می دانند.نظرت چیست؟
این افتخاربزرگی است که مرابا گیگز مقایسه می کنند.او یکی از سمبلهای فوتبالی دوران کودکی من است.من در تیم ملی درکنار او بازی کردم و گیگز به من خیلی کمک کرد. او یکی از بزرگترین بازیکنانی است که گام به لیگ برتر گذاشته
هیچ وقت به این فکر نیفتادی که به رشته «دو و میدانی»بروی؟
درفوتبال همیشه موفق تر از دوبودم.هر چند که دویدن راهم واقعا دوست دارم. من خیلی سریع بودم.چه در دوهایی بامسیر طولانی و چه در مسافتهای کوتاه .ولی نمی توانم بدون فوتبال زندگی کنم.فوتبال عشق من است
برای رسیدن به اینجا خیلی تلاش کردی ، چون مصدومیت ها برای تو مثل یک کابوس بودند!
درست است.به اندازه کافی مصدوم می شدم. خیلی مشکل داشتم ولی به شدت تمرین می کردم و الان از نظر فیزیکی خیلی قوی تر از قبلم. ازنظر روانی هم خیلی قوی ترشده ام. زمانی که می بینی که نمی توانی تا کاری که می خواهی را انجام دهی،باید ازفوتبال لذت ببری.
بیل به کجا خواهد رسید؟ آینده روشن تری در انتظار توست؟
من خیلی پیشرفت کرده ام.به ویژه در این یک ساله که در میانه میدان بازی کرده ام.ولی می توانم بهتر از اینها باشم.هنوز راه زیادی هست تا من را با بهترین بازیکنان دنیا مقایسه کنند